Followers

Sunday 7 April 2013

ohoi..! osem nya mentarbiyyah dan ditarbiyyah!

[Monolog]

"Best rupanya bawak usrah ni eh.."

Iya! memang best pun.

Apa lagi kalau dah timbul rasa cinta dan rindu pada adik-adik usrah. Nakalnya mereka tu sentiasa mengubat hati dan susahnya nak bina mereka buat aku lebih dekat dengan rabbi illahi.

Aku sedar sebenarnya Allah kirimkan mereka sebagai tarbiyyah besar buat diri sendiri. Dalam menyampaikan amanat Allah kadang-kadang buat aku rasa seperti macam bercakap seorang diri depan cermin



Sesuai dengan Firman Nya,

"Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu mengatakan apa yang tidak kamu perbuat?”  [ As-Soff, 61:2]

Ya, terkadang dalam usaha menyampaikan rasa seperti sedang menumbuk, menampak dan menerajang diri sendiri.

Alhamdulillah, aku tahu itulah tarbiyyah dari Allah 'melalui' mereka. Masih banyak yang perlu dipelajari dan diperbaiki.

p/s: Ini betul saya sedang merindui MEREKA. Semoga mutarabbi ku juga sedang merasai 'rasa' yang sama!






No comments:

Post a Comment