Followers

Monday 8 April 2013

Islam akan tetap menang, Dakwah tetap akan berjalan.




Ada ke..takda ke kita kat jalan dakwah ni, Islam tetap juga akan menang dan dakwah akan tetap berjalan walaupun kita tak ikut serta.


The choice is in our hand..Allah dah beri kita pilihan, macam Firman Nya dalam surah Al-syams 7-10

"Demi jiwa serta penyempurnaan (ciptaan)nya, maka Dia mengilhamkan kepadanya (jalan) kejahatan dan ketaqwaannya. Sungguh beruntung bagi siapa yang menyucikan jiwa itu dan sungguh rugilah orang yqng mengotorinya.."

Saya kira dah cukup JELAS disitu.

Tinggal cuma kita yang nak pilih untuk menjadi golongan yang berusaha menegakkan agama Islam, atau menjadi golongan yang hanya memandang mereka berusaha.

Eh ewah. Apa anda kira cukupkah sekadar memandang, lepak-lepak hisap rokok silang kaki,  dan HANYA MENANTI saatnya islam akan tertegak..?! Hamboii......

Kalau Allah nak menangkan agama ni, sekelip mata sepantas kilat boleh je Dia boleh buat. Tapi Allah nak tengok effort kita, Allah nak tengok adakah kita benar-benar cinta pada Agama ini dan adakah kita meletakkan usaha untuk menegakkan Islam itu sendiri.

Islam memerlukan kita! Kita yang izzah dengan deen ini, kita yang sayangkan perjuangan Rasulullah, kita yang beriman dengan Allah yang Maha Esa.

Buatlah pilihan. Mahu tergolong dalam golongan mana? Ingin menjadi perindu syurgakah kita atau sebaliknya..?

Tak sudikah duhai diri menjadi orang yang dipandang Allah diakhirat kelak? Tak sudikah kita berada di barisan yang sama dengan Rasulullah, yang berusaha menyampaikan islam sehingga kita mengecap manisnya islam pada hari ini? Tak sudikah kita memperjuangkan apa yang telah diperjuangkan oleh Rasulullah dan para sahabat terdahulu?

Berjalanlah pada jalan yang sama..

"Katakanlah (Wahai Muhammad): "Inilah jalanku, Aku dan orang-orang Yang menurutku, menyeru manusia umumnya kepada ugama Allah Dengan berdasarkan keterangan dan Bukti Yang jelas nyata. dan Aku menegaskan: Maha suci Allah (dari Segala iktiqad dan perbuatan syirik); dan bukanlah Aku dari golongan Yang mempersekutukan Allah Dengan sesuatu Yang lain." [Yusuf 12:108]

Janganlah pula sesekali kita menjadi golongan yang menentang agama ini! Nauzubillah minzaalik, moga Allah terus melimpahkan kedalam hati kita cinta pada agama ini.. cinta pada cahaya Allah.


Buatlah pilihan hari ini.. dan berjalanlah di jalan yang sama.. moga Allah pandu hati-hati kita menujuNYA, inshaallah...!



p/s: Kalau tak mampu jadi batu bata istana khilafah islamiyyah, jadilah debu debu yang menempel. lebih baik dari sekadar menonton! 

2 comments:

  1. salam hanan sayang :)
    ni blog baru ain :) kalau hanan sudi follow, silalah hee

    ReplyDelete
  2. okay sayang done. follow dah. cer tengok ada tak?

    ReplyDelete