Followers

Saturday 4 June 2011

Damaikan hatiku Ya Allah.....







Engkaulah Yang Maha Mulia, dan segala makna akan cair di depan kemuliaan-Mu Oh Tuhanku. Justeru, ya Allah, gantilah di tempat keresahan ini dengan kedamaian, di tempat kedukaan dengan kegembiraan dan di tempat ketakutan dengan keamanan.

Ya Allah, sejukkanlah gejolak hati ini dengan salji keyakinan, padamkanlah bara di jiwa dengan air keimanan.

Ya Allah, buatlah mata yang tidak mahu lelap merasa mengantuk yang memberi ketenangan, dan letakkanlah di atas jiwa yang goncang ini kedamaian dan berikanlah balasan baginya dengan kejayaan yang sudah hampir.

Ya Allah halakanlah kebingungan pandangan hatiku kepada cahaya-Mu dan tindakan-tindakan yang keliru kepada jalan-Mu yang lurus dan palingkanlah orang-orang yang menyimpang dari jalan-Mu kepada hidayah-Mu.

Ya Allah, lenyapkanlah was-was dengan fajar cahaya kebenaran dan hapuskanlah jiwa yang rosak dengan falak kebenaran dan tolaklah tipu daya syaitan dengan tentera bantuan-Mu dalam keadaan hina.

Ya Allah, lenyapkanlah dukacita kami, hilangkanlah kesedihan kami dan halaulah keresahan dari jiwa kami

Kami berlindung kepada-Mu dari rasa takut, kami bersandar dan berserah hanya kepada-Mu. Kami tidak meminta kecuali kepada-Mu, kami tidak meminta tolong melainkan kepada-Mu. Engkaulah Pemelihara kami- sebaik baik pelindund dan penolong~

No comments:

Post a Comment