Followers

Friday 17 June 2011

aku zalim pada diriku sendiri!

ya Allah,hambaMu tipis iman
namun,Kau bagi nafas
aku tidak tahu lagi
apakah Kau pandang aku
yang berlumur dosa
Aku tidak tahu
adakah Kau ampunkan aku
hanya yang aku tahu
Aku berbaik sangka padaMu

atas nama muhasabah
entah berapa banyak
dosa tak terbilas

berapa banyak nafsu duniawi
aku ikuti
berapa banyak aurat
aku dedahi
berapa banyak solat
aku lewati
berapa banyak sujud
aku lalaikan
berapa banyak amanah
aku pecahkan
berapa banyak pergaulan
hilang batasan
berapa banyak langkah
aku terlupa padaMu
berapa banyak amarah
aku turuti

namun,pada setiap pagiku
ada rezekiMu datang
dari kiri,kanan,depan,belakang
ada kesihatan Kau anugerahkan
subhanallah
Kau Maha Pemurah
aku ingin sekali
jadi hambaMu yang tenang
terus sabar menahan dosa2
namun,apa daya
kadang lemah tak terdaya


Sesungguhnya Allah tidak berbuat zalim kepada manusia sedikitpun, akan tetapi manusia itulah yang berbuat zalim kepada diri mereka sendiri
(Yunus 44)




No comments:

Post a Comment